Witam wszystkich użytkowników tego forum.
Prowadzą firmę śwadczącą Usługi Informatyczne i bardzo często mam styczność z użytkownikami łącz internetowych (zarówno tych radiowych jak i tradycyjnych - kablowych).
Chciałbym się wypowiedzieć na tym forum jako osoba niezależna ...
Odwiedzając dziesiątki ludzi w ich domach, spotykam się z różnymi problemami. Rozumiem, że nie każdy jest "informatykiem" i że nie każdego muszą interesować komputery od strony technicznej. Część ludzi to zwykli użytkownicy, którzy tylko obsługują kilka znanych im programów i co najważniejsze to im w zupełności wystarcza.
Muszę stwierdzić i napisać następujące fakty:
- komputer jest tak "mądry" jak jego użytkownik ... oznacza to tyle, że duża część jakichkolwiek usterek jest spowodowana nie wiedzą obsługującego a nie samego sprzętu lub dostawcy internetowego
- jeżeli chodzi o dostęp do internetu np. drogą radiową to jest kilka czynników, które wpływają na jakość i poprawność usługi, a mianowicie:
1. sprzęt czyli tzw. komputer
2. system operacyjny
3. zabezpieczenia antywirusowe itp.
4. wiedza i umiejętności obsługującego komputer
5. dostawca usług internetowych
6. lokalizacja samego użytkownika (spotykałem ludzi, którzy "skaczą" z firmy do firmy i ciągle mają kłopoty z dostępem do sieci ...)
Niestey technologia radiowa ma swój duży minus ... a mianowice to, że aby usługa działała poprawnie anteny klienta i provaidera muszą się widzieć ... można próbować łapać sygnał z odbicia ale moim zdaniem to są już kombinacje, które wcześniej czy później zaowocują "zgłoszeniem przez klienta awarii".
Reasumując często ludzie nie mają pojęcia co jest przyczyną np. nie działania internetu. A przyczyn może być wiele np. rozwalony system operacyjny, wirus, brak skonfigurowanego połączenia, wypięty kabel, brak połączenia z odpowiednią "bazą" itp ...
Często się zdarza, że klienci chcą reklamować jakość łącz tzn że według nich prędkość, którą mają nie jest taka jak powinna (jest za wolna). Na pytanie: Po czym tak twierdzą odpowiadają, że z "Kaazy" idzie im 2 kilo a nie 16 jak mająłącze 128 Kb
Niestety trzeba ludziom wyjaśniać podstawowe zasady działania internetu ...
Podsumowując:
osobiście spotkałem dziesiątki użytkowników zadowolonych jak i niezadowolonych każdej z firm, zarówno RDI jak i Olnetu.
Niestety ze względu na lokalizację każdego klienta trzeba rozpatrywać indywidualnie i żadna z firm nigdy nie ma w 100% pewności że ten klient będzie świetnie działał. Są w Oleśnicy miejsca tzw "czarne dziury", gdzie z radiówką nie wchodzą żadne firmy, bo wiedzą że będą tam kłopoty ... mógłbym zapytać dlaczego ???
No i jeszcze kolejna dosyć ważna sprawa ... ze względu na bardzo duży spadek cen urządzeń radiowych, stały się one dostępne praktycznie dla każdego ... i tu czasami pojawia się problem nie do przeskoczenia ... amatorskie sieci blokowe (lokalne) służące do wymiany informmacji między użytkownikami ... potrafią one świetni zakłócać pobliskien nadajniki Naszych oleśnickich provaiderów (praca urządzeń na tych samych kanałach) ...
Uważam radiówkę za świetną alternatywę dla tych, którzy nie żyją samym internetem. Niestety pojawiające się chwilowe usterki zdarzają się każdej z firm i zawsze będę sięz darzać ... gdyż niestety każde urządzenie jest awaryjne ...
No i oczywiście każda z firm ma dużą ilość zwolenników jak i przeciwników ... tak jest i tak będzie ...
W sumie gdyby nie te dwie firmy OLNET i RDI to mielibyśmy tylko jednego monopolistę radiowego ... a tu mamy ciągle prześcigające się promocje ... no i kto na tym zyskuje .. oczywiście my - drobni klienci indywidualni !!!
Nie podoba Ci się Twój dotychczasowy dostawca to go po prostu zmień. Na szczęście w Oleśnicy mamy dosyć duży wybór: TP SA, DIALOG, OLNET i RDI.Po co oczerniać i robić z siebie i z kogoś osobę niepoważną ... każdy narzeka na TP SA a niestety to właśnie oni mają najlepszej jakości łączą