Cytat
Financial Times Deutschland zawiadamia o cichej umowie pomiędzy Intelem a Media-Saturn-Holding, w wyniku której sprzedawca - w zamian za odpowiednią gratyfikację finansową - zobowiązał się do ignorowania produktów AMD.

Media-Saturn-Holding prowadzi markety elektroniczne Media Markt oraz Saturn. Podmiot wchodzi w skład METRO Group prowadzącej w Polsce sieci Makro Cash & Carry, Real, Media Markt oraz Saturn. Według FT, Intel przekazał od 15 do 20 mln dolarów na wspólny marketing, w zamian żądając wyłączności sprzedaży produktów z komponentami pochodzącymi od chipzilli.

Wypowiadający się w tej sprawie analitycy jasno wskazują na pogwałcenie obowiązującego w Europie prawa antymonopolowego. Według niego, dominujący na rynku producent nie może podpisywać umów na wyłączność dystrybucji z partnerami handlowymi. Intel kontroluje 80% rynku procesorów do komputerów klasy PC.

Źródło: itbiznes.pl / PCLab.pl