512 MB na karcie... |
512 MB na karcie... |
26.02.2005 | 14:29:28
Post
#1
|
|
Freedom Fighter Grupa: Użytkownicy Postów: 1 287 Dołączył: 4.01.2005 Skąd: Oleśnica Użytkownik nr: 291 Imię: Marek |
Od kilku dni polskie i światowe serwisy o sprzęcie donoszą o rychłym pojawieniu się na rynku masowym kart graficznych "uzbrojonych" w 512 MB szybkich pamięci DDR na pokładzie. Nie trudno się domyślić, że ilość taką będą posiadały tylko najszybsze modele karto obu największych producentów na rynku. Jako pierwsza decyzję o wprowadzeniu kart z 512 MB RAM podjęła firma ATI gotowa zaoferować nam karty z serii Radeon X850 (m.in. XT PE) z taką właśnie ilością pamięci jak również najnowsze dziecko oparte o procesor R520 (trwają spekulacje co do nazwy modelu karty, wymienia się - X950) również zostanie zaopatrzone w 512 MB szybkiej pamięci. NVidia oficjalnie nie wprowadziła jeszcze do swojego "rozkładu jazdy" modeli z 512 MB pamięci ale pojawiły się już informacje, że najszybsza z obecnie oferowanych przez ów koncern kart graficznych tj. GeForce 6800 Ultra jest bezpośrednim kandydatem do wyposażenia w dodatkowe 256 MB RAM. Można więc uznać, że jesteśmy świadkami pokonania kolejnej bariery w dziedzinie kart graficznych i zbliżającej się ery kart 512 MB.
Moim skromnym zdaniem na dzień dzisiejszy 512 MB dla kart graficznych to zdecydowanie przerost formy nad treścią (mówię o kartach na rynek masowy do gier komputerowych), za który przyjdzie nam zapewne słono zapłacić. Jedynie w przypadku R520 decyzja o wprowadzeniu takiej ilości pamięci na użytek GPU mogła by być uzasadniona ale to napewno uda się zweryfikować w chwili ukazania się owej karty na rynku. Ten post został edytowany przez Legion: 26.02.2005 | 14:31:57 -------------------- * Arch Linux *
|
|
|
26.02.2005 | 18:55:53
Post
#2
|
|
Jedi Grupa: Użytkownicy Postów: 3 239 Dołączył: 27.08.2003 Skąd: Oleśnica Użytkownik nr: 6 |
Faktycznie mało jest jeszcze gier, które są w stanie wykorzystać tak dużą ilość pamięci. Jeśli jednak wieźmiemy pod uwagę najbardziej wymagające gry (Doom 3, Half-Life 2, Far Cry, nadchodzący S.T.A.L.K.E.R. i inne przyszłe "giganty") to taka ilość wydaje się potrzebna.Tekstury w wysokiej rozdzielczości oraz inne dane przeliczane na żywo w grach wymagają coraz więcej pamięci. Wiadomo, że transfer danych z/do układu pamięci karty jest dużo szybszy aniżeli do pamięci systemowej współdzielonej z kartą graficzną.
To duży plus aczkolwiek obecnie jest to za drogie i jeszcze trochę za wcześnie na masową wymianę u większości graczy. -------------------- "If you disagree with me, you are by definition ugly and stupid." Linus Torvalds.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 23.05.2024 - 20:22 |